Dobra stara klasika "Nikon AF-S Zoom Nikkor 80-200mm f/2.8D IF-ED"

 V poplavi najnovejše tehnologije in novih materijalov, dizajnov in barv in kaj vem kaj še, se pogosto pozablja na tiste najpomembnejše stvari, ki jih fotografi cenimo pri svoji opremi. In to je zanesljivost in po možnosti robustnost, pa ne zaradi tega, ker bi z opremo ravnali slabo oziroma ne bi skrbeli za njo, pač pa zato, ker bi nekaj kar nam odgovarja radi videli delovati čim dlje časa. Najnovejša oprema različnih foto proizvajalcev je tudi v profesionalnem razredu začela dobivati karakteristike opreme z omejenim rokom trajanja, ali bolje rečeno s predpisanim rokom uporabe, pa čeprav to ni nikjer zapisano zna biti, da so materijali in konstrukcija prilagojeni tako, da je potrebno opremo po določenem času odnesti na vzdrževanje oz. se nam pokvari... takšen trend je zelo pogost pri vseh sodobnih tehničnih dobrinah.

No  Nikon AF-S Zoom Nikkor 80-200mm f/2.8D IF-ED, je še objektiv iz tiste generacije objektivov, ki so jih konstruirali za resnično profesionalno rabo. Pri izdelavi in izbiri materijalov ni nikakršnih špekulacij, objektiv je narejen za profesionalno rabo in če se le da za vekomaj.... :)

Ok. glede konstrukcije in mehanike ne bom izgubljal preveč besed. Na kratko, kovina aluminij in robustnost..., avtomatsko ostrenje je ultrasonično, SWM  po današnjih opisih pri najnovejših Nikonovih objektivih, deluje hitro in zanesljivo na vseh Nikonovih DSLR fotoaparatih. Optika pa za tiste čase, ko je bil objektiv skonstruiran izjemno kvalitetna. Zanimalo me je kako se optično obnese naprem novejšim zoom objektivom, ki jih lahko dobimo za Nikon DSLR-je. Naredil sem kratko primerjavo ostrine z še tremi objektivi istega razpona in svetlobne jakosti. Nikonovima AF-S 70-200mm f/2.8G ED IF VR I ter AF-S Nikkor 70-200mm F/2.8G ED VR II ter Sigmo APO 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM. Pri vseh treh objektivih sem izklovpil stabilizacijo slike. Testne fotografije pa so bile narejene pri goriščnici 200mm in zaslonki f2.8, ki jo tudi največkrat uporabljam pri objektivih tega razpona.













  
  Primeri fotografij narejenih pri 200mm in zaslonki f2.8. Na fotografiji je označeno s katerim objektivom je bila posneta določena fotografija. Pri Nikonu VR II je bil uporabljen ISO 200, ker je bil dan, ko sem ga testiral bolj sončen kot dan ko sem testiral ostale objektive. Test ni studijski, zanimalo me je le bolj splošno, kako se obnese starejši AF-S napram dosti mlajšim objektivom.













Rezultati tega zelo kratkega testa so me precej presenetili. Optično pri goriščnici 200mm sta se najbolje obnesla novi Nikonov VR II in AF-S 80-200mm, glede ostrine in kontrastov sta precej blizu, VR I je nekoliko slabši, še posebej pri robovih, kjer ga kar precej hitro zmanjka, Sigma OS pa je bila negativno presenečenje, čeprav sem na kakšni fotografiji opazil kar dobro ostrino pa so bili ostali posnetki zelo nekonsistentni glede ostrine in kontrastov... lahko da je bilo to zaradi ne ravno posrečenega primerka objektiva ki sem ga lahko testiral ali pač tako je pri teh Sigmah, vsekakor ima kaj opraviti z samo mehaniko znotraj objektiva, ki skrbi da so skupine leč v pravilnih razmerjih glede na dano goriščnico.

Testiral sem z Nikonom D700, vendar sem kar nekaj fotografij naredil tudi na Nikonu D3x, ki ima enkrat več pixlov, torej zahteva bolj ostro optiko. AF-S 80-200 se je tudi na D3x obnesel odlično. Več fotografij pa mogoče v kakšnem od naslednjih prispevkov.

Komentarji

  1. In zato se jaz ne ločim od še starejšega 80-200 push/pull starčka, ki dela da ga je veselje gledat. Resda Af ni super fast, ampak vse ostalo pa odlično dela že skoraj desetletje...

    OdgovoriIzbriši
  2. Sigmo matra samo ostrenje, če sem prav videl, ostalo deluje kot kopija AF-S I.

    OdgovoriIzbriši
  3. ja v bistvu bi lahko nekako tako opredelil, da sta VR I. in Sigma v svojem razredu glede optike VR II. in AF-S 80-200 pa v svojem. Je pa res po moje za Sigmine rezultate najbolj kriv ravno AF.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave